Resultaat 49–64 van de 235 resultaten wordt getoond

Cooperatief leren 1 – Wat is coöperatief leren?

Coöperatieve werkvormen zijn beroemd geworden door het boek Cooperative Learning (1994) van S. Kagan. Tijdens de lessen Engels zijn coöperatieve werkvormen onmisbaar, omdat kinderen op een veilige manier veel kunnen oefenen. Ze leren van en met elkaar.

Cooperatief leren 5 – Coöperatief leren en spreken

Bij spreken vergroten coöperatieve structuren de zogenaamde Student Talking Time. Alle kinderen krijgen zo de kans om in de les te praten. Dit staat in sterk contrast met de gesprekken tussen de leerkracht en individuele leerlingen, waarbij er meestal veel Teacher Talking Time is.

Cooperatief leren 7 – Coöperatief leren en schrijven

Net zoals lezen is schrijven een ingewikkeld proces. Zeker bij Engels is het verstandig om spreken bewust in te zetten vóór, tijdens en na het schrijven zodat kinderen van elkaar kunnen leren. Ook helpt het spelen van spelletjes om wat spanning weg te nemen. Tijd voor coöperatieve werkvormen dus!

Cooperatief leren 8 – Coöperatief leren en feedback

Bij coöperatief leren gaat het om de lesstof – wat er geleerd wordt – en samenwerken – hoe er geleerd wordt. Omdat je graag veiligheid wilt bieden en positief gedrag wilt versterken is het geven van gerichte, positieve feedback bij coöperatieve werkvormen belangrijk.

Crazy about football – Groep 1-4

This summer, the national football team will compete in the European Championships, which take place from the 14th of June until the 14th of July in ten different cities in Germany. What fun English activities can you do to celebrate ‘the beautiful game’ with your class?

Crazy about football – Groep 5-8

This summer, the national football team will compete in the European Championships, which take place from the 14th of June until the 14th of July in ten different cities in Germany. The European Championships are a great topic to do some CLIL lessons. The steps below can be spread out over two or three lessons. Have fun!