Resultaat 97–112 van de 235 resultaten wordt getoond

Homes and Houses – Groep 3-4

Dit project gaat over homes and houses en bestaat uit drie lessen. De leerlingen kijken en luisteren naar het prentenboek Mama Panya’s Pancakes (of naar het filmpje van het boek). Ze ontwerpen hun eigen huizen en presenteren die aan elkaar.

Homes and Houses – Groep 5-6

Dit project gaat over homes and houses en bestaat uit drie lessen. De leerlingen leren over traditionele huizen en ‘bijzondere’ huizen van over de hele wereld. Ze maken een tekening van hun eigen bijzondere huis en presenteren die aan elkaar.

Homes and Houses – Groep 7-8

Dit project gaat over homes and houses en bestaat uit vier lessen. De leerlingen leren over huizen van de toekomst, waarbij duurzaamheid een belangrijke rol speelt. Ze maken een poster over hun huis van de toekomst en presenteren die aan elkaar.

In the house

In de kring staat een tafel met een poppenhuis erop. Benny bekijkt de stoel, het bed, de tafel en de lamp in het huis. Heeft het huis ook een deur? En een raam? Waar zou het bed kunnen staan? En waar kan de stoel staan? Samen met Benny krijgt alles een plekje.

Introduction to English – Groep 1-2

Introduction to English bestaat uit 6 thema’s met verschillende activiteiten, waarin de leerlingen op een speelse manier de Engelse taal leren. Je kunt de thema’s op zichzelf aanbieden (bijvoorbeeld ter vervanging van het thema van je lesmethode) of als opstap voor CLIL-lessen als onderdeel van onze Wegwijzer.

Introduction to English – Groep 3

Introduction to English bestaat uit 6 thema’s met verschillende activiteiten, waarin de leerlingen op een speelse manier de Engelse taal leren. Je kunt de thema’s op zichzelf aanbieden (bijvoorbeeld ter vervanging van het thema van je lesmethode) of als opstap voor CLIL-lessen als onderdeel van onze Wegwijzer.

Introduction to English – Groep 4

Introduction to English bestaat uit 6 thema’s met verschillende activiteiten, waarin de leerlingen op een speelse manier de Engelse taal leren. Je kunt de thema’s op zichzelf aanbieden (bijvoorbeeld ter vervanging van het thema van je lesmethode) of als opstap voor CLIL-lessen als onderdeel van onze Wegwijzer.

Inventors and Inventions – Groep 6-8

Voor leerlingen in de bovenbouw die minimaal drie jaar Engels hebben gehad heeft EarlyBird het project Inventors and Inventions ontwikkeld. In dit project leren de leerlingen over bekende uitvinders en gaan zij aan de slag met het ontwerpen van een eigen uitvinding!

Knights and Castles – Groep 1-3

In dit CLIL-project voor groep 1-3 leren de leerlingen in 2 (of 3) lessen over Knights & Castles. Aan het eind van het project begrijpen de leerlingen de kernwoorden en zinnen en kunnen zij deze uitspreken.

Knights and Castles – Groep 4-5

In dit CLIL-project voor groep 4-5 leren de leerlingen in 2 (of 3) lessen over Knights & Castles. Aan het eind van het project begrijpen de leerlingen de kernwoorden en -zinnen, kunnen ze deze uitspreken en kunnen ze de meeste woorden gebruiken in eenvoudige zinnen.

Knights and Castles – Groep 6-8

Voor leerlingen in de bovenbouw die minimaal twee jaar Engels hebben gehad heeft EarlyBird het CLIL-project Knights & Castles ontwikkeld. In dit project gaan de leerlingen aan de slag met het onderwerp ‘ridders en kastelen’, maar dan in het Engels!

Lezen & voorlezen 1 – Technisch lezen

De spelling in het Engels is veel gevarieerder dan in het Nederlands en het beeld vaker afwijkend van de klank. In dit artikel lees je hoe je kinderen kunt helpen met lezen in het Engels.

Lezen & voorlezen 3 – Help kinderen zelf lezen

Engels leren lezen vinden veel kinderen ingewikkeld door de specifieke spellingsproblematiek van het Engels. Bied de kinderen tijdens het lezen zo veel mogelijk hulp en geef hen regelmatig de kans om veilig te oefenen