What do you want to be? – Groep 1-2
In 3 lessen oefenen de leerlingen woorden en zinnen rondom het thema beroepen en maken ze een kunstwerk van hun favoriete beroep.
In 3 lessen oefenen de leerlingen woorden en zinnen rondom het thema beroepen en maken ze een kunstwerk van hun favoriete beroep.
In 3 lessen oefenen de leerlingen woorden en zinnen rondom het thema beroepen en maken en beschrijven ze een kunstwerk van hun favoriete beroep.
In 3 lessen leren de leerlingen over verschillende beroepen. Ze bedenken wat ze later willen worden en maken en beschrijven een kunstwerk van hun droomberoep.
In 3 lessen oefenen de leerlingen woorden en zinnen rondom het thema beroepen, reflecteren ze op hun eigen talenten en denken ze na over welke beroepen daarbij zouden passen. In de laatste les staat hun ‘droomberoep’ centraal.
The children practise telling the time (whole hours) in a game played outside the regular classroom.
Autumn is on its way! The leaves on the trees are changing colour and falling down. Before we rake them up to make a pile of leaves to jump in, let’s look at the changing of the colours. It is suggested that this CLIL topic is taught and recapped over a number of lessons.
Autumn is on its way! The leaves on the trees are changing colour and falling down. Before we rake them up to make a pile of leaves to jump in let’s look at the science behind these phenomena. It is suggested that this CLIL topic is taught and recapped over a number of lessons.
Het is winter. Benny heeft een muts op en een sjaal om. Hij heeft buiten gespeeld. Buiten is het koud. Brrr! Welke kledingstukken heb je allemaal nodig om buiten te kunnen spelen?
Wat hangt daar in Benny’s boom? Het zijn afbeeldingen van dieren die van de kou en de winter houden. Brrr! Welke dieren zijn dat? Wat kunnen deze dieren?
In drie lessen leren de leerlingen over dieren in de dierentuin. Ze benoemen de eigenschappen van de dieren en geven korte beschrijvingen.
In drie lessen leren de leerlingen over dieren in de dierentuin en hun eigenschappen. Ze leren in welke groepen de dieren kunnen worden ingedeeld en waar ze oorspronkelijk vandaan komen.
In dit project van 5 lessen verzamelen de leerlingen in tweetallen zoveel mogelijk informatie over dieren die ook in de dierentuin te zien zijn. Met behulp van een zelfgemaakte poster geven zij een presentatie over hun favoriete dierentuindieren!