Resultaat 129–144 van de 235 resultaten wordt getoond

Luisteren 6 – Luisteren en begrijpen: spelletjes doen

Als woorden betekenis krijgen door hun context beklijven ze beter. In veel methodes staan luisteropdrachten met verschillende soorten vragen, maar je kunt het begrip soms ook oefenen met een spel. Een flinke portie lol motiveert leerlingen om te blijven luisteren.

Luisteren 7 – Luisteren en begrijpen: iets maken

Als kinderen luisteren en meteen iets maken, kun je kijken of ze je begrepen hebben. Het vereist wel een vrij grote woordenschat en motorische vaardigheid (fijne motoriek) van de kinderen, en een grote woordenschat van jou.

Luisteren 8 – Luisteren en begrijpen: langere teksten

Luistervaardigheid is een ingewikkeld proces. Zorg er dus voor dat kinderen voor ze gaan luisteren voorbereid zijn, zowel wat betreft taal als inhoud. Het doen van voorspellingen voor het luisteren kan helpen het begrip en de aandacht tijdens het luisteren te vergroten.

Making Saint Nicholas – Groep 5-8

This activity creates a starting point of Saint Nicholas vocabulary that is present in the group, after which a game is played to revise the spelling of the words.

Methodekeuze

De meeste basisscholen kiezen voor een lesmethode Engels zodat de taalleerlijn geborgd is. De keuze voor een methode start altijd met het in kaart brengen van de ambitie van de school. Hier vind je een stappenplan voor het kiezen van een lesmethode.

Money makes the world go round – Groep 7-8

In dit project leren de leerlingen over het ontstaan van geld als betaalmiddel, over handel en ‘eerlijke handel’ (fair trade) en de Eurozone met de verschillende euromunten en bankbiljetten. De leerlingen ontwerpen een eigen eurobankbiljet en voeren een debat over verschillende stellingen rondom geld. Het project wordt uiteindelijk afgesloten met The Money Game.

Music

Wat is Benny vrolijk vandaag! Hij neuriet een liedje. Wie doet er mee? Benny wil graag muziek maken met de kinderen. Lekker zingen, klappen en op muziekinstrumenten spelen.

My body – Groep 1-4

The body is an excellent topic for TPR (Total Physical Response) activities. These activities are a great way to get the children up and about. With only little preparation you will have lots of fun while all the body parts are practised and revised.

My body – Groep 5-6

The body is an excellent topic for TPR (Total Physical Response) activities. These activities are a great way to get the children up and about. With only little preparation you will have lots of fun while all the body parts are practised and revised.

My body – Groep 7-8

The body is an excellent topic for TPR (Total Physical Response) activities. These activities are a great way to get the children up and about. With only little preparation you will have lots of fun while all the body parts are practised and revised.

Observatie en rapportage

Hier vind je observatieformulieren om de passieve en actieve taalbeheersing van de kinderen bij te houden en rapportageformulieren om aan ouders te laten zien wat hun kind geleerd heeft.

Olympic Games – Groep 6-8

Voor de leerlingen in de bovenbouw die minimaal twee jaar Engels hebben gehad heeft EarlyBird het project Olympic Games ontwikkeld. In dit project leren de leerlingen over olympische sporten, de geschiedenis van de Olympische Spelen en verzinnen en presenteren ze een nieuwe olympische sport!

One Minute Test voor technische leesvaardigheid

Met de One Minute Test (OMT) kun je kijken hoe het gesteld is met de technische leesvaardigheid van je leerlingen. Deze toets is door Ans van Berkel ontwikkeld in samenwerking met EarlyBird.

Opbrengsten vvto Engels

Hier vind je informatie over de opbrengsten die je mag verwachten op basis van kwalitatief goed vvto Engels. Ook wordt ingegaan op het volgen van de ontwikkeling van de leerlingen en het bepalen van het uitstroomniveau.

Our classroom rules – Groep 5-8

This activity is about classroom rules. You are going to talk, read and write about classroom rules. The activity is suitable for children who have more experience with English.

Owl and the Moon – Groep 1-4

In this activity, which you can extend to two or three lessons, children listen to a story about a special friendship: Owl and the Moon are friends. You can read a simplified version of the story or listen to the original one—whatever is best for your children.