Voor kinderopvang

Basisthema’s

Hier vind je de basisthema’s van Benny’s Playground.

Thema's

Starter unit: ​Hello Benny

De kinderen maken kennis met Benny en het Engels. Aan het einde van het thema begrijpen de kinderen hoe je elkaar begroet in het Engels en kunnen zij in het Engels tot vijf tellen. De focus ligt op het begrijpen van de taal.

Unit 1: Benny’s colours

De kinderen maken kennis met de boom en de gekleurde blaadjes. Aan het einde van het thema kunnen de kinderen de kleuren aanwijzen. Van de oudere kinderen wordt verwacht dat zij deze kleuren ook kunnen nazeggen. Samen met Benny ontdekken de kinderen dat er overal kleuren zijn.

Unit 2: ​Play with me

Benny en de kinderen houden van spelen! In dit thema maken de kinderen kennis met het lievelingsspeelgoed van Benny. Aan het einde van het thema kunnen de kinderen het speelgoed in het Engels aanwijzen en benoemen.

Unit 3: ​Look at me

Samen met Benny gaan de kinderen kijken naar lichaamsdelen. Head, arms, legs, feet… Alles komt voorbij. Aan het einde van het thema kunnen dat de kinderen de lichaamsdelen aanwijzen en benoemen. De kleuren uit Unit 1 worden in dit thema herhaald. Daarnaast wordt verwacht dat de kinderen opdrachtjes als wave your arms en stamp your feet kunnen uitvoeren.

Unit 4: ​Get dressed

Nu de kinderen en Benny weten hoe de lichaamsdelen heten gaan ze kijken naar de kledingstukken. De rugzak van Benny zit vol met kleding. Aan het eind van het thema weten de kinderen hoe de kledingstukken heten in het Engels. De kleuren worden herhaald. Van oudere kinderen wordt verwacht dat zij ook niet alleen woordjes, maar ook chunks kunnen produceren.

Unit 5: ​​Benny’s animal friends

In dit thema staan Benny’s dierenvriendjes centraal! De kinderen ontdekken samen met Benny hoe de dieren heten, welke geluiden ze maken en hoe ze bewegen. Aan het einde van het thema hebben de kinderen dit geleerd en kunnen zij de dieren benoemen. Ook kunnen ze aan de hand van Total Physical Response opdrachten kunnen uitvoeren.

Unit 6: ​Let’s eat

Dit thema draait om eten: lekkere zoete dingen en ook fruit. Benny vertelt de kinderen over al het eten dat hij mee brengt in zijn rugzak. Aan het einde van het thema kunnen de kinderen het eten van Benny benoemen en kunnen ze ook aangeven of ze het lekker vinden of niet. Met name van de oudere kinderen wordt verwacht dat zij korte zinnetjes kunnen vormen.